Planning USA reis

26 juli 2022 - Dordrecht, Nederland

Het is bijna zover! Aanstaande woensdag 27 juli vertrekken we naar het Wilde Westen :-). We vliegen om 9.50 uur vanaf Schiphol naar Los Angeles met vlucht KL601, aankomst verwacht om 11.50 uur. Het tijdsverschil met Nederland is 9 uur vroeger gedurende de hele reis. Huurauto ophalen en dan door naar het Hotel Holiday Inn LAX om de koffers weg te brengen. Om wakker te blijven gaan we 's middags naar Beverly Hills en Hollywood.

28/07: reis van LA naar San Bernardino, ongeveer 270 kilometer. We gaan daar het Joshua Tree National Park bezoeken. Verblijf in Holiday Inn Express in Twentynine Palms

29/07: reis van Joshua Tree naar Grand Canyon, 640 kilometer (pfff). We blijven 2 nachten in Grand Canyon Plaza Hotel. Misschien kunnen we de zonsondergang nog zien, die schijnt heel mooi te zijn daar.

30/07: Helikoptervlucht boven Grand Canyon en rond wandelen.

31/07: Vertrek naar Page, 230 kilometer.  Bezienswaardigheden o.a. Lake Powell, Horseshoe Bend. Hotel 1 nacht Best Western Plus at Lake Powell

01/08: Vertrek naar Bryce Canyon, 270 kilometer. 's avonds diner in the Ebenezer Grill met live muziek. We blijven hier 2 nachten, dus we doen het kalm aan.

02/08: Bezoek National Park.

03/08: Vertrek naar Zion National Park, 150 kilometer, verblijf  1 nacht in La Quinta Inn at Zion Park/Springdale

04/08: Vertrek naar Las Vegas, 290 kilometer om al ons geld op te maken :-). 's avonds naar Michael Jackson ONE by Cirque du Soleil Show. We slapen in Luxor Hotel & Casino.

05/08: Verblijf in Las Vegas en misschien een casino bezoeken als iedereen er in mag qua leeftijd...

06/08: Vertrek naar Sequoia National Park, reis van 573 kilometer. Als het mee zit gaan we 's avonds nog de oudste en grootste boom "General Sherman Tree" bezoeken. Verblijf in Lamp Liter Inn.

07/08: 's ochtends nog naar Sequoia en dan reizen naar Yosemite National Park, reis van 233 kilometer. Hopelijk zijn de branden tegen die tijd geblust :-( Twee nachten verblijf in Yosemite View Lodge

08/08: bezoek Yosemite

09/08: Vertrek naar San Francisco, trip van 361 kilometer. Er zijn hier veel bezienswaardigheden, waaronder de cable car, Chinatown, Fisherman's Wharf, genoeg te doen! We zijn drie nachten in Handlery Union Square Hotel.

10/08: Fietsen huren en over de Golden Gate Bridge en de rest van SF onveilig maken.

11/08: Vroeg uit de veren en naar Alcatraz, het beroemde gevangenis eiland.

12/08: Vertrek naar Cambria, San Simeon. Reis van ongeveer 350 kilometer langs de Pacific Coast over Highway nummer 1. Tussenstop bij Oceanpoint Ranch in Cambria.

13/08: Reis naar LA, 362 kilometer, wederom veel langs de kust. Onderweg bezoeken we Santa Barbara en Santa Monica Pier. We zijn vier nachten in The Kinney - Venice Beach.

14/08: Bezoek Downtown

15/08: Naar Universal Studios

16/08: Beach time!

17/08: Het zit er op! Terug naar de luchthaven, auto inleveren  en terug naar Nederland om 13.55 met vlucht KL602. Aankomst op 18/08 rond 9.10 uur.

Tussen al deze drukte door hebben we natuurlijk ook tijd om te relaxen. We hebben er zin in!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade