Yosemite park

8 augustus 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag wederom een nieuw natuurpark, namelijk Yosemite. Ons hotel zit op 2 mijl van de ingang van het park, dus een korte reis vandaag. Eerste stop was tunnelview, waar we een mooi uitzicht hadden over de bergen. Daarna op zoek naar de Yosemite lower falls, waar we naartoe konden wandelen om de waterval van dichtbij te bewonderen. Om echt dichtbij te komen moest je over de rotsen klauteren en dat hebben we uiteraard gedaan. Hierna wilde we naar Tioga Road gaan om te gaan zwemmen, maar dit blijkt op meer dan 3000 meter hoog te liggen en vijf kwartier rijden door de bergen. Dit hebben we toch maar niet gedaan en vervolgens, na drie rondjes door het park, zijn we gaan zwemmen en zonnen bij de "swinging bridge". De brug hing gewoon stil en bracht je bij een klein strandje waar je het meer in kon. Anouk en Esmee zijn er in gegaan en het water was erg koud, want rechtstreeks uit de bergen. De rest kwam niet verder dan de voeten in het water en Juul heeft het op een afstandje bekeken :-)

Inkopen gedaan in de market van het park en daarna terug naar het hotel en nog even naar het zwembad. 's avonds nog even een spelletje gedaan en daarna weer slapen. Juul en Esmee sliepen in een ander gebouw want in de eerste kamer werkte de airco niet. Deze nieuwe kamer had uitzicht op de rivier en had zelfs een bubbelbad (en open haard...) Geluksvogels!