Zion National Park

3 augustus 2022 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Na het ontbijt in Bryce Canyon hebben we de auto weer volgeladen en gingen we op weg naar Zion/Springdale. Dit was voor een groot deel dezelfde weg als naar Bryce Canyon, want toen waren we Zion al gepasseerd. We hoefden niet zo ver te reizen, maar we kwamen 20 km voor de bestemming in de file. We dachten dat dit te maken had met wegwerkzaamheden, maar er bleek maar 1 kassa voor het park open te zijn....

Met de Nationale Pas die wij bij het eerste park (Joshua Tree) hebben gekocht, konden we ook hier weer gratis naar binnen. Maar omdat we het park aan "de verkeerde kant" zijn ingereden moesten we eerst helemaal naar het einde om de auto te parkeren en dan de shuttlebus te pakken. Parkeren viel nog niet mee, maar na een paar rondjes rijden hadden we dan toch een plekje. Plattegrond opgehaald bij het Visitor center en daarna de bus in naar het eindpunt "The temple of Sinawava" (halte 9) waar je een wandeling langs de rivier kon maken. Deze was een stuk beter te doen dan de wandeling in Bryce Canyon en wij zijn gelopen tot het punt waar je de rivier in kon gaan. Wij hadden geen droge schoenen bij ons, dus zijn daar weer omgekeerd. Onderweg heel veel eekhoorns die gewend zijn geraakt aan de mensen en die ook proberen voedsel uit je tas te stelen. Er waren echt eekhoorns met obesitas.

Na de wandeling terug naar halte 5 waar we even hebben gegeten. Daarna terug naar de parkeerplaats om de auto op te halen en naar het hotel te rijden. Dit was op vijf minuten van het park en aangezien het vandaag 35 graden was nog even een duik genomen in het zwembad. 's avonds lekker gegeten bij de Whiptail Grill restaurant en morgen vroeg op om naar Vegas te rijden. Dan krijgen we ook weer een uur terug. We zitten nu in de tijdzone die 8 uur tijdsverschil heeft met NL (Mountain Standard Time) en morgen weer 9 uur verschil.

1. Ma en Pa:
    6 augustus 2022
    Het is schandalig ,maar vandaag pas het verhaal en foto’s van het nationale park gezien. Wat jullie zien is waarschijnlijk maar voor een keer .schitterend gr pa