Grand Canyon deel 2 en Lake Powell

31 juli 2022 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag moest het dan echt gaan gebeuren, een vlucht boven de Grand Canyon. We waren vroeg uit bed (zoals iedere dag, want de jetlag is nog niet uit ons systeem) en een snel ontbijtje gescoord bij de MacDo. Daarna naar de "luchthaven" om ons in te checken. De maatschappij waarmee we vlogen bestaat al sinds 1927 en zij hebben ook ooit de eerste vlucht boven de Canyon gedaan. We vlogen met een 9 persoons vliegtuigje waar we samen met 2 andere mensen in zaten. Na een korte instructie van de piloot gingen we van start!

Doordat het vliegtuig vrij rustig vliegt, heb je alle tijd om alle indrukken in je op te nemen. Vanuit de lucht was het ook fantastisch om te zien en hebben we mooie plaatjes weten te schieten en video's gemaakt. We hadden Nederlandse uitleg op de koptelefoon en ook de piloot gaf een toelichting bij mooie uitkijkpunten. Na ongeveer 45 minuten landden we weer op de luchthaven en dit was een goed alternatief voor de gemiste helikoptervlucht!

Hierna door naar Page, reis van ongeveer 230 kilometer, om daar te overnachten en een paar mooie punten te bezoeken. Het eerste was een bezoek aan Lake Powell en in het bijzonder het Wahweap view point. Weer een prachtig uitkijkpunt over het landschap, echt heel mooi om te zien. Daarna door naar de horseshoe bend, een deel van de Colorado rivier waar een rots is gevormd in de vorm van een hoefijzer. Terug naar het hotel om even lekker af te koelen in het zwembad en daarna uit eten bij een leuk mexicaans restaurant.

1. Han:
    1 augustus 2022
    Eind goed, al goed. Super foto's!
  2. Pa en ma roskam:
    2 augustus 2022
    wat een indrukken krijgen jullie allemaal en nu moet er nog zoveel komen.mooie fotos