Grand Canyon

30 juli 2022 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag was iedereen vroeg wakker. Vooral door de jetlag die nog steeds parten speelt, maar ook omdat we allemaal zin hadden in de helikopter vlucht. Eerst even ontbijt vlak bij het hotel en daarna naar airport, ook vlak bij het hotel. Bij het aanmelden kregen we al te horen dat het weer slechter werd en dat we mogelijk vertraging en eventueel het cancelen van de vlucht. Nog steeds vol goede moed hebben we de veiligheidsinstructie gevolgd, maar hierna hoorden we al vrij snel dat de vluchten geannuleerd zouden gaan worden. Bij de balie werd dit helaas bevestigd, de wolken zakten als het ware de Canyon in en daarom was vliegen niet mogelijk.

Uiteraard iedereen teleurgesteld en alle mogelijke opties (einde middag, morgen vroeg, extra vlucht etc.) aan de balie meneer voorgelegd, maar helaas het ging niet lukken.... Als alternatief gaan we nu, bij goed weer, morgen een vlucht maken met een klein vliegtuig boven de Canyon. Dit is wel een langere vlucht (40 min vs 25 min) en dus een groter deel dat je kunt zien maar we vliegen dan op 300 meter ipv 150 meter.

Met de auto naar het begin van het park gereden en daarna een stuk lopend langs de kloof. Dit moet je gezien hebben om te begrijpen hoe indrukwekkend het is. Vanuit iedere hoek zie je weer iets anders en ook valt het licht steeds anders op het landschap. Na een stuk lopen begon het echt hard te regenen en wilden we met een shuttle bus meegaan. Dat was maar een klein stukje helaas, want we moesten op een andere kleur bus overstappen. Met de blauwe bus een stuk meegereden, maar het weer bleef slecht dus eerst maar wat gaan eten. Na weer een stuk lopen zouden we naar het laatste punt gaan met de rode bus, maar helaas was deze route te slecht/gevaarlijk dus dat ging niet door.

Terug naar de parkeerplaats en met de eigen auto een andere route gaan rijden. Dat bracht ons bij diverse uitkijkpunten die ook allemaal mooi waren en het eindpunt hiervan was Desert view. Normaal mag je hier een uitkijktoren in, maar die was helaas gesloten. Met de auto weer terug naar het park en toch nog even kijken of de rode bus zou rijden. Dat was gelukkig het geval waardoor we ook het laatste stuk konden zien bij zonsondergang. We zijn uitgestapt bij Hopi point om daarvandaan te lopen naar Mojave waar de zonsondergang het mooist is. De zon ging onder rond half acht en het was prachtig om te zien hoe de zon, wolken en het landschap zich met elkaar mengden.

Ondanks de teleurstelling aan het begin was het een fantastische dag die we hebben afgesloten met een pizza vlak bij het hotel. Morgen om 0830 melden voor de rondvlucht met het vliegtuig en dan door naar Page.

1. Pa en ma roskam:
    31 juli 2022
    wat jammer dat de helicoptervlucht niet doorging maar zo te lezen toch mooie dingen gezien nu maar hopen dat het snel weer mooi weer wordt
  2. Paul Koster:
    31 juli 2022
    Elke keer weer super gaaf om te lezen wat jullie allemaal doen. Helaas van de helikoptervlucht maar ook hier wordt een oplossing voor gezocht. Veel plezier morgen weer.
  3. Ma en Pa:
    Lieve zes
    Wat een mooie foto s heel erg bedankt daarvoor. Jullie genieten wel van al dat moois.geweldig hoor.Patrick let op je buikje. succes boven de cancan. Benieuwt naar de foto s als je ze kan en mag maken liefs ma en pa
  4. Han:
    Dat is wat anders dan de Sint Pietersberg he!🤣
  5. Ad:
    2 augustus 2022
    Ziet er fantastisch uit daar, genieten!