Bryce Canyon - to hike or not to hike, that's the question

2 augustus 2022 - BRYCE, Verenigde Staten

Na het ontbijt stonden wij klaar om in de shuttle bus te stappen die handig voor ons hotel stopt en die je bij diverse punten zou brengen. Toch maar even aan de chauffeur gevraagd of hij ook naar het Rainbow point ging die op ons lijstje stond, maar helaas. Dat was te ver voor de bus. Dus toch maar niet ingestapt en de auto gepakt om zelf het park te verkennen.

Van de reisorganisatie Personal Touch hadden we de tip gekregen om eerst helemaal naar het einde te rijden en daarvandaan op de terugweg bij de diverse uitkijkpunten te stoppen. Dat was een goed idee want de meeste mensen gingen of met de shuttle of pakten gelijk de eerste "points of interest". Het wordt eentonig, maar ook vandaag weer fantastische landschappen gezien. Zie de foto's en video's voor het resultaat. Je kunt in het park ook kiezen om diverse trails te lopen, maar dat zijn serieuze afstanden en ook op bochtige en rotsachtige paden. Wat we wel hebben gedaan en zeer de moeite waard was de Navajo trail. Via dit pad zak je af tot diep in de Canyon en krijg je weer een heel andere blik op de reusachtige stenen om je heen. Deze trail was 2,2 kilometer en was prachtig om te zien. Wederom een zeer geslaagde dag en einde van de middag zijn we terug gegaan naar het hotel om nog even te relaxen. 's avonds een snelle hap en dan zit ons verblijf in Bryce Canyon er weer op.

Morgen na het ontbijt op weg naar Zion, Springdale. Op naar het volgende park :-)

1. Familie Koster:
    3 augustus 2022