Los Angeles

27 juli 2022 - Inglewood, California, Verenigde Staten

Vandaag een lange dag gehad! We waren ruim op tijd op Schiphol (5.30 uur) en er waren wel wachtrijen maar de sfeer was gemoedelijk. Bij het inchecken van de bagage hadden wij een strenge dame die zich precies hield aan het aantal kilo's dat je mee mocht nemen. Na wat geschuif met spullen bleef er toch 1 koffer te zwaar... Helaas bijbetalen en door naar de security waar we allemaal veilig doorheen zijn gekomen.

Met een kleine vertraging begonnen we aan de vlucht naar LA. We zaten zoals altijd bij de vleugel, maar we konden ook op onze tv schermpjes het verloop van de reis volgen. We zijn over Groenland en Antartica heen gevlogen en hebben dus nog veel sneeuw gezien, bijzonder! De vlucht zelf ging heel soepel, iedereen deed "zijn ding" en dat betekende af en toe slapen, filmpje kijken en we krijgen veel eten en drinken dus daar waren we ook druk mee.

Om 12.00 uur lokale tijd kwamen we aan en we konden gelijk lekker de benen strekken want het was een behoorlijk loopje van het vliegtuig naar de security. Ook hier enorme rijen, maar na 1,5 uur waren we allemaal gecontroleerd en konden we de huurauto gaan ophalen. De koffers was toch nog passen en meten, maar met 6 passagiers en veel koffers zijn we naar ons eerste hotel (Holiday Inn, LAX) gereden. Even opfrissen en daarna met de auto naar Hollywood. Ondanks dat het bord groot is met de beroemde letters was het toch nog lastig te vinden. Op afstand foto's gemaakt en daarna naar de sterren gekeken op Hollywood Boulevard. Een burger met friet op en daarna nog korte wandeling op zoek naar de winkels op Sunset Blvd. Maar deze bleken een stuk verder weg dan gedacht dus zijn we er met de auto naar toe gereden. Om 20.00 uur begon de vermoeidheid toe te slaan en zijn we naar het hotel gereden om vroeg te gaan slapen en klaar te zijn voor de reis naar Joshua Tree morgen.

1. Paul Koster:
    28 juli 2022
    Fijn dat de reis goed is verlopen, veel plezier morgen! En we kijken weer uit naar het volgende verslag!
  2. Ma en Pa:
    Hallo kinderen
    Vanmorgen vroeg jullie verhaal gelezen ma was bLij dat jullie geland waren. Veen plezier verder
  3. Pa en ma roskam:
    28 juli 2022
    Fijn dat jullie veilig geland zijn .Maar goed dat je moest proppen om de koffers in de auto te doen want je hebt ze tenminste.Hopelijk hebben jullie lekker geslapen dan kan je er vandaag weer tegen