Sequioa en reis naar Yosemite

7 augustus 2022

Vroeg opgestaan en ontbijtje gepakt bij ons nieuwe vriend MacDonalds. Daarna door naar Sequoia, wat gisteren niet meer was gelukt. Was ongeveer 3 kwartier rijden, maar vervolgens ook nog 3 kwartier aan haarspeldbochten in het park naar boven toe. De auto geparkeerd en vervolgens de Sherman trail gelopen naar de grootste boom ter wereld. Heel bijzonder hoe een boom zo lang (ongeveer 2500 jaar!) heeft weten te overleven. Er staan nog een paar kleinere broertjes in de buurt die niet voor deze Generaal Sherman onderdoen.

Na de trail weer terug de auto in om naar Yosemite te rijden. Helaas moesten we een groot deel weer terug rijden naar Visalia, maar dat was echt de kortste weg. Rond 17.30 aangekomen in El Portal waar we drie kamers in de Yosemite view lodge hebben. Eerst nog even gaan zwemmen en daarna een pizza gegeten. 's avonds bleek de airco in de kamer van Juul en Esmee niet te werken, dus die hebben we om half twaalf nog verhuisd naar een andere kamer met rivierzicht. Nu alleen te horen, maar morgen waarschijnlijk een prachtig uitzicht!

1. Han:
    10 augustus 2022