Alcatraz

11 augustus 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag vroeg op want de boot naar Alcatraz vertrekt om 0845 en je moet drie kwartier van tevoren aanwezig zijn. Vertrek is bij Pier 33 en vlakbij een parkeergarage gevonden. We waren ruim op tijd en de "security checks" waren niet echt uitgebreid dus we konden snel aan boord. De boottocht was ongeveer een kwartier en op het eiland kregen we eerste een algemene inlichting van de ranger ter plaatse. Daarna gaan lopen naar de celblokken waar we een audiotour hebben. Zo krijgen we in het Nederlands de verhalen te horen van de echte gevangenen en bewaarders uit die tijd. Zeer indrukwekkend om te zien en horen hoe het er toen aan toe ging. De bekendste gevangene is natuurlijk Al Capone, maar er waren gevangenen die in die tijd voor een relatief klein vergrijp toch lang in de strengste gevangenis terecht kwamen. Na de tour nog even op het eiland rondgelopen en daarna met de boot weer terug. Een nadeel op het eiland was wel dat er enorm veel vliegen waren. Doordat de meeuwen nesten bouwen van een bepaald materiaal, komen daar blijkbaar de vliegen uit.

Na aankomst terug op het vasteland de auto weer bij het hotel gezet en wandelend door SF gegaan. Weer een ander deel van Chinatown gezien en ook de ingangspoort. We wilden met de cable car naar Fisherman's Wharf, maar helaas was de lijn niet in gebruik en zijn we met gewone tram gegaan. Gegeten bij een leuk en druk Italiaans restaurant dat we gisteren hadden gespot. Doordat de tram niet meer reed, zijn we met de taxi teruggegaan naar het hotel.

Morgen uitchecken en dan rijden we naar Cambria voor onze tussenstop op weg naar LA.

1. Pa en ma roskam:
    12 augustus 2022
    het lijkt me heel bijzonder om op dat eiland rond te lopen en tehoren wat er allemaal gaande was.