San Francisco op de fiets

10 augustus 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag zijn we SF op de fiets wezen ontdekken. Wij hadden er zoveel zin dat de fietsverhuur nog niet open was toen wij aankwamen. Fietsen opgehaald, testrondje gereden en daarna even ontbeten bij een Braziliaans tentje in de straat. Daarna ging het echt gebeuren, op de fiets naar en over de Golden Gate Bridge! Vol goede moed gingen we richting de brug. Er zijn genoeg fietspaden, dus dat is mooi geregeld. Er zitten echter ook best veel hobbels, zeg maar steile heuvels, in en ook nog wind tegen....

Als klap op de vuurpijl konden we de brug helemaal niet zien. Hij was letterlijk helemaal opgegaan in een grote wolk die precies over de brug heen lag. Uiteindelijk hebben we hem gevonden en zijn we al fietsend naar de andere kant gegaan. Aan de overkant was hij al beter te zien, dus daar nog wat extra foto's genomen. Het uitzicht op de stad zag er heel bijzonder uit en kwam dus net boven de wolken uit. Aan de overkant zit Sausolito, een pittoresk "dorpje" waar we naar toe zijn gefietst. De fietsen geparkeerd en door de winkelstraat heen gelopen. Daarna kun je met de ferry terug naar de overkant, maar deze Hollandse jongens en meisjes zijn natuurlijk gewoon gaan fietsen... Pfff, de hobbels waren nog steeds hoog, maar we hebben het gehaald en met een enorme zijwind op de brug zijn we naar de overkant gefietst.

Even een korte break in het gras in het park en daarna doorgefietst naar Chinatown. Ook hier even rondgelopen, maar het deel waar wij waren was vooral groente/fruit en vlees/vis winkels. Wel bijzonder om te zien en deze wijk schijnt de grootste Chinatown in de wereld te zijn. Vervolgens de fietsen teruggebracht en gaan lopen naar de Fisherman's Wharf. Erg leuk en gezellig deel van SF met veel restaurants en winkeltjes, langs het water. Wij zijn naar Pier 39 toegelopen om bij de zeeleeuwen te kijken. Deze zijn eind jaren 80 in SF aangekomen en worden nu gekoesterd door de stad. Op het hoogtepunt waren er zelfs 1700! Gegeten bij een Sportsbar en als toetje een crepe gehaald. Daarna met de auto terug naar het hotel, morgen vroeg op want dan gaan we naar Alcatraz.

1. Paul Koster:
    11 augustus 2022
    Prachtig om dit elke keer weer te lezen icm de foto's, wat een trip zeg! Prachtig! Nog veel plezier daar!
  2. Ad:
    11 augustus 2022
    Mooie foto's, wat zullen jullie genieten ! (hier in Nederland ook erg mooi weer)